ALLMÄNNA LEVERANS- OCH AVTALSVILLKOR

Innehållslista

  1. Allmänt
  2. Leveranser
  3. Kunddata och sekretess
  4. Betalningsmetoder och betalning
  5. Returer och avbokningar
  6. Klagomål
  7. Allmän information
  8. Kontakter

1. Allmänna villkor

Dessa villkor gäller i handelsförhållandet mellan HerSecret.fi (Business ID 2332380-6) och dess kunder. HerSecret.fi har rätt att uppdatera dessa villkor utan föregående meddelande. Beställningar omfattas av de villkor som gäller vid beställningstillfället, som finns på HerSecret.fi:s webbplats. Om du har några frågor om våra villkor eller tjänster kan du kontakta oss via e-post support@hersecret.fi

Allmänna villkor (och andra icke-avtalsförhållanden relaterade till dem) regleras och tolkas i enlighet med finsk lag. Som kund accepterar du det finska rättsväsendets exklusiva behörighet vid lösning av tvister som kan uppstå vid tolkningen av dessa allmänna villkor.

HerSecret.fi ansvarar inte för skador som orsakats av force majeure. I händelse av force majeure kan HerSecret.fi skjuta upp leveransen av produkten eller avbryta hela beställningen genom att återbetala eventuellt handelsbelopp som gjorts till kunden. Force majeure kan till exempel omfatta en åtgärd som vidtagits av en myndighet, ett tekniskt fel, avbrott i verksamheten till följd av en olycka, ett avbrott i kollektivtrafiken eller energiförsörjningen, en arbetskonflikt eller andra liknande betydande och ovanliga skäl som HerSecret.fi inte rimligen kunde ha beaktat och vars konsekvenser den inte rimligen kunde ha undvikit. HerSecret.fi är skyldig att utan dröjsmål informera kunden om eventuella force majeure-hinder.

2. Leveranser

Leveransavgifter till Finland är alltid 0 € om inte kunden väljer ett betalt leveransalternativ. Vi levererar produkter som beställs via webbutiken till postadresser i Finland, Sverige och Estland. Beställningar till Sverige eller Estland som är över 50€/500KR har ett gratis leveransalternativ. Mindre beställningar medför en leveransavgift. Vi kan också leverera beställningar till andra EU-länder på begäran - vänligen kontakta vår kundtjänst! Berätta vilka produkter du är intresserad av så kommer vi att ge dig ett erbjudande.

Du kan se tillgängliga leveransmetoder i kassan innan du bekräftar din beställning. Kunden meddelas alltid om det slutliga beloppet för ordern innan ordern bekräftas. Vid beställning till Sverige eller Estland finns ett minsta beställningsbelopp på 19€/190KR. Dessutom - om kunden väljer ett betalt leveransalternativ, kommer leveransavgiften inte att återbetalas till kunden vid retur.

Vi förbehåller oss rätten att kombinera kundorder om kunden gör flera separata beställningar. Om kunden vill ordna leveransen av beställningen vid ett senare tillfälle, eller om de beställda produkterna behöver levereras vid en annan tidpunkt, måste kunden kontakta vår kundtjänst i förväg eller omedelbart efter beställningen.

Vi kan inte garantera leverans av paketet till närmaste paketplats - särskilt under rusningstid paketpoäng fylls snabbt. Om närmaste punkt är full dirigerar kuriren din försändelse till nästa tillgängliga plats.

Översikt över leveranstider

Alla våra produkter som finns tillgängliga för beställning är redo att skickas i vårt Lager i Vanda, Finland. De vanliga leveranstiderna till Finland är 1-3 arbetsdagar, 3-7 affärer vid frakt till Sverige och 1-5 arbetsdagar för leveranser till Estland. Detta beror också på vilken kurir du väljer i kassan.

Vid beställning före kl. 12.00 (finsk tid) mån-fre skickar vi vanligtvis din beställning samma dag. Under rusningstider kan vissa beställningar som görs före kl. 12.00 också skickas nästa arbetsdag. Beställningar som görs efter middagstid på en veckodag, helg eller helgdag skickas vanligtvis nästa arbetsdag. Den beräknade leveranstiden beräknas som start från leveransdatumet.

Försenad leverans?

Tyvärr är vi inte i stånd att förutse eller påverka kurirverksamheten på något sätt. Förseningar är sällsynta, men om du behöver artiklarna för en viktig händelse rekommenderar vi att du beställer tidigt.

Om din leverans har försenats med mer än en vecka från förväntad leveranstid (se leveranstider), vänligen kontakta vår kundtjänst så att vi kan skicka in en saknad paketrapport. Förseningar i leveransen är sällsynta, så vi kommer att undersöka alla förseningar och försvinnanden i detalj. Om det finns någon anledning att misstänka bedrägeri, kommer vi att informera polisen.

3. Kunddata och dataskydd

Vi följer tillämplig finsk lagstiftning och EU-lagstiftning när det gäller konsumenthandel, marknadsföring och reklam. Läs mer i vår integritetspolicy. Kunden är skyldig att lämna sina fullständiga kontaktuppgifter, som inkluderar åtminstone namn, adress och telefonnummer och e-postadress när beställningen görs. För faktureringsändamål kräver vår partner Avarda även en personbeteckning från kunden.

Kunddata lagras i HerSecret.fi:s kundregister, där informationen används för att upprätthålla kundrelationen. Personnumret kommer inte att lagras i vårt register. HerSecret.fi har också rätt att behandla och lämna ut uppgifterna i registret för legitimt bruk (t.ex. direktmarknadsföring) i enlighet med personuppgiftslagen (523/99). När en kund gör sin första beställning på HerSecret.fi eller HerSecret.fi onlinebutik skapas ett kundkonto för dem om de inte redan har ett. Det är kundens ansvar att ta hand om inloggningsuppgifterna.

Kunden kan förbjuda användning och behandling av sina uppgifter i marknadsföringssyfte, kontrollera uppgifterna om dem och begära radering av uppgifterna genom att kontakta HerSecret.fi:s kundtjänst. Kontakter ska tas skriftligen och vidarebefordras via e-post till support@hersecret.fi. Den fullständiga sekretesspolicyn kan finnas på vår hemsida.

Efter inköp skickas en begäran om produktgranskning till kunden. Det är frivilligt att svara på begäran om översyn. Begäran innehåller endast produkter som redan köpts av kunden. Kundens kontaktuppgifter kommer inte att visas offentligt i samband med granskningen (förutom kundens förnamn). HerSecret.fi använder den information som samlas in genom recensioner för att utveckla kundupplevelse, produktsortiment och tjänster.

HerSecret.fi webbplats använder cookies för att vidareutveckla webbplatsen för att göra den mer användarvänlig. På HerSecret.fi webbplats är cookies uppgift att underlätta, förbättra och påskynda upplevelsen. Cookies kan också användas för att erbjuda bättre service och mer personliga produktrekommendationer till kunden. En cookie är en liten textfil som HerSecret.fi webbserver lagrar på användarens hårddisk. Läs mer om cookies i vår integritetspolicy.

4. Betalningsmetoder och betalning

Hos oss kan du betala med onlinebank, kreditkort, faktura eller delbetalning. De flesta av våra betalningsmetoder medför inga extra kostnader för våra kunder. Mer information om betalningsmetoder hittar du här.

Observera att rabattkoder är begränsade till en per beställning, om inte annat anges. Dessutom kan rabattkoden inte användas vid beställning av redan rabatterade produkter, om inget annat anges.

HerSecret.fi poäng och presentkort

Genom att handla på HerSecret och skicka produktrecensioner HerSecret.fi du poäng och presentkort. Du kan konvertera de poäng du samlar in till rabatter. Observera att det inte finns några poäng för returnerade produkter. Poängen kommer att användas inom 28 dagar efter att du bekräftat din beställning så att eventuella returer kan beaktas vid beräkningen av poängen. Poäng är giltiga i sex månader efter din senaste beställning. Om du använder HerSecret-poäng som rabatt på din beställning och returnerar hela din beställning returneras inte värdet HerSecret.fi poäng till kundens konto. Genom att granska produkten du beställde inom en månad efter att du bekräftat din beställning får du 200 poäng från din recension på ditt konto. För att förhindra missbruk får poäng inte erhållas för att kritisera returnerade produkter. Vi förbehåller oss rätten att avbryta poäng och stänga ett kundkonto om vi märker något missbruk i användningen av poängen. Värdet på presentkort eller poäng värderas inte kontant.

Prenumerantgåvor / Rabatter

Om din beställning innehåller ett gåvoerbjudande/rabatt som kräver ett specifikt inköpsbelopp måste kravet också uppfyllas efter en eventuell återbetalning för att kunden ska vara berättigad till prenumerantgåvan/rabatten. Om värdet på kundens beställning är mindre än gåvan/rabattbeloppet efter eventuell återbetalning, kommer rabatten på din beställning att tas bort och dras av från återbetalningen på grund av dig / läggas till fakturan.

Exempel: Prenumerantgåva för beställningar över 60 euro. Om det totala beloppet för beställningen är mindre än 60 euro efter någon återbetalning måste prenumerantgåvan också returneras. Men om prenumerantgåvan inte returneras i detta fall kommer värdet på de icke återbetalningsbara prenumerantgåvorna att samlas in i sin helhet från kunden vid tidpunkten för returen.

Exempel 2: 15% rabatt på en prenumeration över 100 euro. Om värdet på beställningen efter återbetalning är mindre än 100 EUR kommer rabatten också att annulleras. Prenumerantgåvor/presentkort är begränsade till ett per beställning, om inget annat anges.

5. Returer och avbokningar

Om din beställning inte har skickats eller behandlats ännu kan du avbryta din beställning. Kontakta vår kundtjänst för att avbryta din beställning. Om din beställning redan har behandlats kan den förmodligen inte avbrytas längre. Vänligen kontrollera med vår kundtjänst.

Vid beställning från HerSecret.fi eller HerSecret.fi har du rätt att returnera hela eller delar av beställningen inom fjorton (14) dagar efter att du mottagit beställningen i enlighet med konsumentskyddslagen. Returrätten gäller inte hygienprodukterna.

Kunden måste skicka de returnerade produkterna eller meddela oss om returen inom 14 dagar efter mottagandet av beställningen. Vi accepterar inte sen retur. Vi behöver dock inte ett meddelande om en retur från kunden - en korrekt ifylld retursedel kopplad till returen anses vara en adekvat returanmälan.

Returerna för beställningar som levereras till Sverige och Estland ska betalas av kunden. Kunden kan kräva tillbaka sitt retur porto från PayPal om de har använt PayPal för att betala för sin beställning.

Läs mer om produktreturvillkor.

Allmän information om returer


De returnerade produkterna måste förseglas och vara i exakt samma skick som vid mottagandet av produkten. Vi accepterar inte använda eller skadade produkter som retur. Du kan prova kläderna ovanpå dina egna kläder (exklusive produkter som klassificeras som hygienprodukter) utan att förlora returrätten, men du kan inte börja använda produkten förrän du har fattat det slutliga köpbeslutet.

Obs: Kunden måste be posttjänstemannen om ett kvitto för deras retur. Om kundreturen som skickas av kunden går förlorad under transporten återbetalar vi endast priset på de borttappade produkterna om kunden har ett kvitto från postkontoret. Om det inte finns någon returinleverans kommer vi inte att återbetala några förlorade artiklar.

Ej upphämtade försändelser och rimlig användning

Ej upphämtade beställningar resulterar i hanterings- och fraktkostnader för HerSecret.fi webbutik, varför vi förbehåller oss rätten att stänga kundkontot. Vi förtingar också rätten att stänga ett kundkonto om kunden upprepade gånger gör beställningar för vilka de returnerar antingen alla eller de flesta produkterna (rimlig användning).

En ej upphämtad order är inte samma sak som en produktretur. Vi tar ut återbetalningsavgifter på 15 EUR för alla ej upphämtade beställningar. Avgiften motsvarar den faktiska kostnaden för retur, sändning, bearbetning och förpackning.

6. Klagomål

När du får din beställning, vänligen kontrollera din beställning utan dröjsmål. Om fel produkt har levererats till dig, det finns ett felaktigt antal produkter eller om det finns ett fel i någon av produkterna, måste du meddela HerSecret.fi utan dröjsmål, antingen via e-post eller whatsapp. Om försändelsen och din beställda produkt har skadats under transporten, vänligen kontakta HerSecret.fi för en ersättningsprodukt och skicka omedelbart en skadeanmälan till kuriren.

Hur lämnar jag in ett klagomål?

Om det finns en defekt i produkten, gör följande:

  1. Beskrivning av defekten. Ange tydligt varför du tror att produkten är defekt och hur problemet med produkten kan märkas. För att påskynda behandlingen av ditt anspråk, vänligen inkludera några bilder av den skadade produkten i e-postmeddelandet. Hela produkten och defekten ska vara cleraly synliga på bilderna.
  2. I ditt meddelande, vänligen meddela oss om du vill returnera produkten eller om du vill få en ny, felfri produkt.

Observera att rätten till återvinning inte omfattar:

  • Enskilda trådbitar som är normala i produkter med denna prisnivå och som enkelt kan klippas ut utan att produkten skadas
  • Skador på grund av felaktig användning av produkten eller felaktig tvättning (t.ex. ömtåliga material som spets/rhine/paljettkläder som tvättas i tvättmaskinen i stället för handtvätt)
  • Skador orsakade av överdriven användning av produkten, t.ex. användning av kläder i fel storlek
  • Normala färgutsläpp från ett nytt tyg (t.ex. svart plagg lämnar färg vid första tvätt eller nya jeans färg strumpor blå)
  • Skador orsakade av yttre faktorer som slitage, nötning, vassa föremål eller kemikalier
  • Skador orsakade av svett
  • Obehag på grund av produktens modell eller material

Lösning av tvister och jurisdiktionsort: Kunden har rätt att hänskjuta eventuella tvister som uppgår i detta avtal till Konsumenttvistnämnden (www.kuluttajariita.fi). Dessutom har konsumenten också tillgång till den tvistlösningstjänst som upprätthålls av Europeiska kommissionen (https://ec.europa.eu/odr).

Eventuella rättstvister kommer att lösas i district court of HerSecret.fi:s hemvist eller i tingsrätten på den ort i Finland vars jurisdiktion kunden har sin bosättningsort. Om Kunden inte har en bosättningsort i Finland kommer tvisterna att prövas i district court of HerSecret.fi:s hemvist.

7. Allmänt

  • Beställningar skickas från vårt Vanda-lager, priset på produkterna inkluderar 24% moms.
  • Kunden måste vara 18 år eller ha tillstånd från sin vårdnadshavare att göra en beställning.
  • Om det finns någon misstanke om bedrägeri kommer vi att vara i kontakt med polisen.
  • Produktbilderna kan skilja sig något från den produkt som ska levereras.
  • Vi förbehåller oss rätten att försena eller avbryta leveransen på grund av tillgänglighetsproblem eller force majeure. Om ordern annulleras återbetalar vi transaktionsbeloppet till kunden.
  • Presentkort byts inte mot kontanter
  • Namn, bilder och annat material relaterat till föremålen är varumärken/upphovsrätter till respektive ägare
  • Vi ansvarar inte för eventuella förseningar som orsakas av budfirman.
  • Vi förbehåller oss rätten att ändra produktinformation, priser eller våra villkor utan föregående meddelande.

8. Kontaktuppgifter

Du kan nå oss via WhatsApp 045 7396 3113 eller e-post support@hersecret.fi

Om du har några frågor om dataskydd kan du kontakta oss via e-post dpo@hersecret.fi.

Nyhetsbrev

Vi skickar dig information om nya produkter och du får 50kr rabatt för beställningar över 500kr.